Să fim sinceri un pic. Când pui un apartament sau o casă la vânzare, primul impuls, după ce ai dat cu mătura, este să scoți telefonul și să tragi 5-6 poze, nu? Poate prinzi o rază de soare, poate îndrepți un pic perna aia pe canapea și gata, “merge și așa”. Ei bine, “merge și așa” este exact atitudinea care te costă timp și bani. Mulți bani.
Adevărul e că, în ziua de azi, 90% dintre cumpărători (sau chiriași) își încep căutarea online. Anunțul tău este, practic, un profil pe o aplicație de dating imobiliar. Clientul stă pe canapea, pe telefon, și dă scroll. Ai exact două secunde să-i atragi atenția. O poză întunecată? O baie pozată din unghiul greșit, care pare de două ori mai mică? O cameră unde se vede uscătorul de haine în colț? Cumpărătorul a trecut mai departe și s-a dus la anunțul concurent, care arată luminos și primitor. Ai o singură șansă la o primă impresie, iar tu tocmai ai irosit-o.
Asta e întrebarea pe care o primesc mereu. “Am ultimul model de telefon, face poze super!” Perfect, dar fotograful profesionist nu vinde unghiuri, ci vinde spațiu, lumină și emoție. O fotografie imobiliară profesionistă nu înseamnă doar să apeși pe un buton. Înseamnă să folosești un obiectiv superangular care surprinde întreaga cameră fără să o distorsioneze, să elimine umbrele alea întunecate din colțuri și să editezi pozele astfel încât albul să fie alb, nu gălbui, iar vederea de pe geam să se vadă clar, nu ca o pată albă, arsă.
Telefonul tău, oricât de deștept e el, nu știe asta. Fotograful știe cum să facă o cameră să pară mai mare și mai primitoare. El asociază locuinței acea emoție pozitivă care îl face pe client să se imagineze locuind acolo.
Dacă încă nu ești convins, hai să traducem “beneficii” în rezultate concrete, palpabile. Informațiile de mai jos sunt de pe FOTOIMOB.RO (un proiect foto pe care îl susțin alături de colegul meu Gabriel) și îți arată exact ce câștigi:
Aici intervii tu. Poți să-l aduci pe cel mai bun fotograf din lume; dacă la tine în casă e haos, pozele vor fi despre haos. Am văzut de toate: haine aruncate pe pat, prosoape ude agățate de ușa de la baie, vase nespălate în chiuvetă, colecția de 15 șampoane de pe marginea căzii, magneți de frigider cât tot frigiderul, jucăriile copiilor împrăștiate peste tot.
Fotograful nu e femeie de serviciu și nici designer de interior. El vine să surprindă cadrul perfect, nu să strângă după tine. Treaba lui e să fotografieze arhitectura și spațiul, nu lucrurile tale personale. De aceea, pregătirea proprietății este 50% din succesul ședinței foto.
Pentru asta, ți-am pregătit un material special, pe care te rog să-l tratezi cu maximă seriozitate. Dă click aici și citește-l cu atenție: Ghid de pregătire a proprietății pentru fotografiere
Am adunat aici cele mai comune întrebări pe care le primesc de la proprietari înainte de o ședință foto:
Gândește-te la anunțul tău ca la o vitrină. Dacă vitrina e prăfuită, luminată prost și produsele sunt aruncate la grămadă, nu intră nimeni în magazin, chiar dacă tu ai marfă de calitate înăuntru.
Nu lăsa o poză proastă, făcută în 30 de secunde cu telefonul, să stea între tine și prețul corect. Investiția într-o ședință foto profesionistă se întoarce înzecit, fie că vorbim de o vânzare de sute de mii de euro, fie de o chirie lunară.
Sună-mă! Hai să discutăm cum putem prezenta proprietatea ta în cea mai bună lumină posibilă.
Spor la vânzare!